El títol d’aquest post fa referència a un eslògan que utilitzen algunes entitats financeres per a incitar-nos a adquirir allò que desitgem encara que no tinguem diners per a compra-ho. Si caus en aquest parany i compres coses amb diners que no tens, acabaràs "enganxada" en un crèdit que, de ben segur, tindrà un interès ben farcit a l’hora de tornar-lo.
Quan has comprat alguna cosa a terminis, t’has parat a fer comptes per a comprovar la quantitat que realment estàs pagant per aquell televisor, aquell ordinador, o més gros encara, aquell cotxe?
I si ho fas a l’inrevés? I si primer reservessis aquella quantitat cada mes i la posessis en un sobre intocable i, amb diners a la mà anessis a la botiga a comprar allò que tant vols?
Això, encara que sembli tot el contrari (ens han “educat” durant dècades per a comprar coses amb diners que no tenim), solament et reportarà beneficis.
Quins?
1.- Tindràs els diners bitllo bitllo a les teves mans motiu pel qual podràs anar a comprar amb una gran tranquil•litat allò que vols, sense pensar com ho pagaràs.
2.- Et dóna el poder d'escollir on aniràs a comprar allò que vols, sense haver de buscar qui et pot concedir la venda a terminis. Això et permetrà escollir l’establiment que t’ofereixi el millor preu i les millors condicions pel mateix producte.
3.- Al portar els diners a la cartera, sempre pots demanar que t’apliquin un descompte per pagar al comptat.
4.- Els diners que gastes són diners que prèviament has destinat per aquella despesa i per aquest motiu no el trauràs de cap altre lloc. Quan compres a terminis, has de tornar un crèdit, i la quota per a pagar-lo sortirà del teu compte corrent independentment de si aquell mes tens més despeses o no.
5.- I, un altre aspecte molt important, és una oportunitat d’or d’ensenyar als teus fills a fer un bon us dels diners.
Recorda que eduquem més amb les nostres accions que amb les nostres paraules.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada