De desembre fins a març, amb el fred, és temps de podar els arbres. Els entesos aconsellen que s’ha de podar en Lluna Minvant, perquè les ferides tanquen més aviat i perden menys saba.
Els talls han de ser rectes i no oblics, és a dir, la secció ha de tenir forma de cercle i no ovalada, d’aquesta manera la ferida és menor. Talla tota la branca que hagis escollit, no deixis un tros perquè aquest tros morirà i es pot podrir.
Les eines que utilitzis han d’estar ben netes: neteja-les abans i després de fer-les servir per cada arbre. Si no ho fas així, pots transmetre malalties d’un arbre a l’altre. Les pots netejar amb alcohol i/o un fungicida.
Si les ferides són grans les hauràs de tractar amb un fungicida cúpric i després posar-hi màstic, que és una pasta cicatritzant per a podes i injerts feta a base de cera vegetal.
Si prefereixes fer el teu propi màstic a casa, et donem una recepta casolana. Es prepara barrejant cera d’abella i oli de lli de la següent manera: fon la cera d’abella al bany maria, afegeix la mateixa quantitat (o una mica més) d’oli de lli, treu-ho del bany i remena sense parar fins que tingui la consistència d’una pomada. Quan estigui fred haurà agafat més consistència, i ja tindràs a punt per utilitzar aquest ungüent.
Avui mateix els podaré!
ResponEliminaAbraçades maques. :)
Hola Mortadela,
ResponEliminaRecorda que ara és el torn dels arbres i d'algunes plantes, però no totes. Els geranis, per exemple, els toca el torn al mes de març (farem un post dedicat a ells en aquelles dates).
Un somriure lluminós.
Rosa i Janet