Fa un temps vaig rebre un correu amb
aquest remei casolà que he provat abans de publicar-lo i a les meves plantes
els ha anat molt bé. Em varen proposar de fer una infusió de fulles de carxofa,
però jo et proposo una decocció perquè m’ha funcionat molt millor així:
Fes una decocció de 5 minuts amb les
fulles exteriors de tres carxofes en un litre d’aigua.
Deixa-ho refredar tot unes sis hores
i veuràs que les fulles i l’aigua s’enfosqueixen.
Després posa el líquid en una
ampolla d’esprai i ruixa tota la planta fent més incidència en les parts
afectades.
Aquest remei l’he provat també en un
baladre (“adelfa” en castellà, te’n parlaré en un altre post), que és una
planta molt propensa a les plagues i la meva començava a patir-ne, i he
comprovat que actua també contra d’altres infestacions, l’hi ha anat
fantàsticament bé.
L’altre avantatge d’aquest remei
casolà és que s’utilitzen les fulles exteriors de la carxofa, les que no
aprofitem a la cuina, per tant la resta ens la mengem nosaltres.
El que funciona també molt bé és estendre una mica de cola de la d´enganxar ratolins fent un volta al tronc de l´arbre.Això impedeix que hi pugin pugó, formigues,...
ResponElimina