És una decocció de taronges i
llimona amb una mica de mel, és molt efectiva i en pots tenir sempre al
congelador.
Si vols “tallar” un refredat, sigui
estiu o hivern, fes això:
En un pot posa:
- mitja llimona (amb polpa) tallada
en 4 trossos
- 2 taronges grosses (o bé 4 de
petites) tallades en 8 trossos (també amb polpa)
- un litre i mig d’aigua
Posa-ho a bullir una hora, si fa o
no fa, fins que minvi la meitat del líquid.
Ara l’hauràs de colar, premsant una
mica els trossos de taronja i llimona perquè deixin anar el suc que encara
tenen.
Pren-t’ho així: una petita part d’aquesta
decocció amb mig got més d’aigua i la mel que et vingui de gust. Si te’l prens
calent, molt millor.
Deixa refredar el líquid que ha sobrat
i, sense afegir aigua ni mel, posa’l en una glaçonera i congela’l. D’aquesta manera
sempre en tindràs a punt per utilitzar: només hauràs de posar dos o tres glaçons, l'aigua, escalfar-ho i afegir i la mel.
Si vols tenir-ne més quantitat,
només has de doblar les dosis de tot.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada